Thomas Lang
Thomas Lang
Pôvodom rakúsky bubeník Thomas Lang sa narodil vo Viedeni, 5. augusta 1967. Thomas začal s hudbou v piatich rokoch. Jeho prvým učiteľom bol hráč na orchestrálne bicie nástroje. Učil Thomasa najmä klasické cvičenia a čítať hudbu z listu. Hoci mladému Langovi pripadal takýto spôsob výučby nudný a suchopárny, sám priznáva, že mnohé z tohto obdobia ťaží dodnes. Začínal iba s jedným malým bubnom, na ktorý hral asi rok. Jeho bicia zostava sa postupne rozširovala. Vždy na Vianoce k nej pribudla
ďalšia časť. Podľa batérie, s ktorou sa 37-ročný Lang predviedol v Bratislave, by sa dalo usudzovať, že tradíciu každoročného rozširovania svojej zostavy bicích a perkusií si zachoval dodnes. Podlahu pod ním zdobilo také množstvo rôznych pedálov, na aké by mohol byť pyšný hociktorý efektmi posadnutý gitarista. Stačilo pár taktov, aby bolo jasné, že Langove technické schopnosti presiahli hranice napočúvaných bubeníckych exhibícií. Základný prúd bezchybne podaných groovov obohacovali zvuky rôznych perkusií v tempe, ktoré by ďalší hráč sotva stíhal rukami. Thomas pritom väčšinu prídavných zvukov ovládal nohami! Bubeníci však dobre vedia, že ich umenie sa nezakladá iba na exhibícii, ale na účinnosti s akou dokáže poslúžiť konkrétnej hudbe. Túto stránku Langovho prístupu iste dobre poznajú desiatky svetových hviezdy a producentov, ktorí ho prizývajú do štúdií a na koncertné pódiá.
Thomas Lang má v súčasnosti svoj domov v Londýne, ktorý považuje za jedno z najkreatívnejších miest na svete. Jeho manželka je pôvodom z USA, takže zaoceánske lety – či už zo súkromných alebo pracovných dôvodov – sú pre Langa bežnou rutinou. Tento čerstvý otec dvojčiat mužského pohlavia sa v kondícii udržuje pomocou jógy. V akejkoľvek svojej činnosti sa snaží o absolútnu koncentráciu na to, čo práve robí. Fyzickú stránku bubnovania považuje za dôležitú, ale je presvedčený o tom, že hlavným riadiacim strediskom bubeníka je hlava. Na rozdiel od svojich exhibičných workshopov, kde používa nadpriemerné množstvo rozličného „železa“ a prídavných pomôcok, pri živom hraní preferuje skôr jednoduchšie zostavy. Zmeny zvuku ovplyvňuje štýlom hry. Okrem samotného hrania sa venuje pedagogickej činnosti formou inštruktážnych DVD a v spolupráci s firmou Meinl aj vývoju, resp. modifikácii "plechov" a perkusií.